8 października 2024
Twoje podejście w rekrutacji tworzy wizerunek firmy
Agnieszka Molewska
Agnieszka Molewska
Rekrutacja to nie tylko wybór odpowiedniego kandydata, to także sposób, w jaki budujesz wizerunek firmy w oczach przyszłych pracowników. Firmy, które mają tego świadomość, myślą o przyszłości, budując relacje z potencjalnymi kandydatami, a nie tylko zaspokajając bieżące potrzeby. Przyciągają najlepszych specjalistów, wyróżniając się swoją postawą na tle konkurencji.
Rozpoznawalna marka daje przewagę na starcie, ale to szacunek i partnerskie podejście w procesie rekrutacyjnym sprawiają, że najlepsi kandydaci zostają do końca (firmy rekrutacyjne też).

Niedawno zakończyliśmy dwa procesy rekrutacji, które różniły się nie tylko pod względem roli, ale także tym, co i jak się zadziało względem kandydatów. To uświadomiło mi, jak ważne jest, aby mówić o tym i pisać, by wzmacniać dobre praktyki. A jakie?

  • Terminowość to klucz – Kandydaci mają swoje zobowiązania i plany, zbyt długie oczekiwanie na decyzje, odwoływane i przekładane w nieskończoność spotkania mogą ich zniechęcić. Trzymajmy się ustalonych terminów, by nie stracić zaangażowania najlepszych osób.
  • Komunikacja na każdym etapie – Przekładanie spotkań lub brak informacji to sygnały, które mogą być odebrane jako brak szacunku. Utrzymanie jasnej, regularnej komunikacji buduje zaufanie.
  • Szacunek dla kandydata – Kandydaci inwestują czas i energię w każdą rekrutację. Spotkania, które nie dochodzą do skutku, mogą negatywnie wpłynąć na wizerunek firmy. Słowność i profesjonalizm są niezbędne. Kandydat, który poczuje się niedoceniony, z pewnością podzieli się tym z innymi w branży.
  • Kandydat to ambasador firmy – Nawet jeśli nie zatrudnisz kandydata, sposób, w jaki traktujesz go podczas rekrutacji, wpływa na opinie, jakie będzie o Tobie przekazywał innym.
  • Finalizacja procesu – Gdy masz kandydata idealnie pasującego do roli, nie zwlekaj. Zwłaszcza w przypadku kluczowych stanowisk, takich jak top management, szybka decyzja to często przewaga konkurencyjna.

Warto pamiętać, że rekrutacja to dwustronny proces – nie tylko Ty wybierasz kandydata, ale on również wybiera Ciebie.