Zanim zaczniesz szukać kolejny raz perfekcyjnego kandydata do swojej firmy, zastanów się czy jesteś równie perfekcyjnym pracodawcą.
Szukając idealnej osoby, warto przemyśleć, co Twoja firma ma do zaoferowania:
- Czy oferujesz możliwości rozwoju, które przyciągną najlepszych?
- Jakie wyzwanie postawisz nowemu pracownikowi, aby mógł w pełni wykorzystać swoje doświadczenie i kwalifikacje i przyczynić się do rozwoju firmy?
- Czy masz ciekawe projekty, które zainspirują i zaangażują potencjalnych kandydatów?
- Jak zamierzasz docenić i utrzymać idealnego pracownika?
Często zapominamy, że proces rekrutacji działa w dwie strony – kandydaci oceniają nas tak samo, jak my ich – więc nie dziw się, jeśli już na pierwszym spotkaniu z kandydatem zaleje Cię fala jego pytań. Zastanów się i przeanalizuj co realnie (poza pensją) oferujesz przyszłemu pracownikowi.
- Zadaj sobie pytanie, czy dla tego kandydata Twoja propozycja będzie atrakcyjna, czym wyróżnia Cię na tle konkurencji.
A może warto rozważyć przyciąganie tych, którzy mogą wnieść nową wartość, nawet jeśli nie spełniają wszystkich wymagań? Być może to oni dostrzegą większy potencjał w Twojej ofercie i wniosą do zespołu coś naprawdę wyjątkowego.