16 maja 2023
Publikowanie proponowanego wynagrodzenia w rekrutacji? To się opłaca!
Agnieszka Molewska
Agnieszka Molewska
Czy wiecie, że 7 na 10 osób badanych przez Pracuj.pl chce wprowadzenia jawności wynagrodzeń na stanowiskach analogicznych do tych, które zajmują. Zaskoczeni?

Nas to wcale nie dziwi!

Brak informacji o wynagrodzeniu w ogłoszeniach o pracę punktowała również głośna kampania społeczna szanuj siebie, zorganizowana przez No Fluff Jobs, której celem była poprawa standardów rekrutacyjnych.

Zanim UE wprowadziła w 2023 r. regulacje zobowiązujące pracodawców do publikowania poziomu wynagrodzeń, w rekrutacjach prowadzonych przez HR Concept często dostrzegaliśmy, że większe zainteresowanie miały oferty, w których publikowaliśmy informacje o proponowanej pensji.

Celem nowych regulacji UE jest niwelowanie dyskryminacji na rynku pracy i luki płacowej (gender pay gap), ale naszym zdaniem pracodawcy to działanie po prostu się opłaca!

Jak podaje Pracuj.pl:

  • Ponad 7 na 10 osób wskazuje, że te oferty pracy, w których są podane zarobki, bardziej zachęcają do aplikowania na dane stanowisko.
  • 8 na 10 kandydatów lepiej ocenia wizerunek pracodawcy, który stawia na transparentność wynagrodzeń.

Naszym zdaniem warto publikować widełki wynagrodzenia, bo:

  • Zwiększasz zainteresowanie swojego ogłoszenia o pracę.
  • Unikasz nieporozumień i rozczarowań podczas rozmowy rekrutacyjnej – obie strony wiedzą o jakim budżecie rozmawiają i co więcej – oszczędzasz czas w procesie rekrutacji i spotykasz się z kandydatami, którzy wiedzą na jaką pensję mogą liczyć.
  • Pokazujesz transparentność, to wzmacnia Twój wizerunek w oczach kandydatów – widzą, że traktujesz ich jak partnerów w procesie rekrutacji.
  • Pokazujesz, że jesteś pracodawcą równych szans – takie widełki płacy proponujesz każdemu kandydatowi niezależnie od płci czy wieku, liczą się tylko kompetencje i doświadczenie (o tych wymaganiach informujesz w ogłoszeniu) i to właśnie one decydują, czy kandydatowi zaproponujesz wynagrodzenie maksymalne z proponowanych widełek czy niższe.

Z naszych obserwacji wynika, że duża grupa kandydatów nie aplikuje już na oferty, które nie uwzględniają wielkości wynagrodzenia, i co ważne komunikują to wprost!

Publikując widełki wynagrodzenia możesz wiele zyskać!