Jak często sprawdzasz opinie pracowników o swojej firmie? Na ile jesteś świadomy jak osoby, które zatrudniasz oceniają miejsce pracy?
Nie trzeba przeprowadzać badań satysfakcji pracowników, aby poznać te opinie.
Wystarczy, że odwiedzisz portale społecznościowe i rekrutacyjne, aby poznać opinie na temat tego jakim jesteś pracodawcą. Polecamy Wam poczytać opinie pracowników, z nich najszybciej dowiecie się co warto poprawić w firmie, na co narzeka zespół i co może zniechęcać do podejmowania pracy w Twojej firmie.
Dlaczego warto?
Zadowolony pracownik to najlepsza wizytówka – to ambasador Twojej firmy!
W ubiegłym roku Jobhouse i Great Digital w piątej już edycji badania „Szczęście w pracy Polaków” (wyniki z 2021 r.) zapytali ankietowanych „Co Twoim zdaniem pomaga w byciu szczęśliwym w pracy?”. Oczywiście najwięcej odpowiedzi (87%) wskazywało dobre wynagrodzenie, ale kolejne czynniki, które uzyskały ponad 70% to:
- relacje z przełożonym,
- poczucie sensu wykonywanej pracy,
- przyjazna atmosfera pracy,
- możliwość zachowania równowagi pomiędzy pracą a życiem prywatnym.
Właśnie o te czynniki warto zadbać! Dzięki nim zbudujesz miejsce pracy, które zainteresuje najlepszych kandydatów.
Opinia o pracodawcy to istotny czynnik podczas rekrutacji, w szczególności dla kandydatów o wysokich kompetencjach i ugruntowanej pozycji na rynku pracy. Często to właśnie opinia o miejscu pracy decyduje, że kandydat – talent, na którym Ci zależy nie decyduje się na aplikowanie do Twojej firmy, albo rezygnuje w trakcie rekrutacji.
Co ważne zadowoleni pracownicy wykazują większe przywiązanie do firmy. Swoim działaniem nie szkodzą firmie, wręcz przeciwnie – pracują bardziej wydajnie i budują pozytywny wizerunek pracodawcy. Jaki to będzie wizerunek zależy w zupełności od pracodawcy.