Zastanawialiście się kiedyś, ile trwała najdłuższa rekrutacja, jaką prowadziliście?
- Czas ma znaczący wpływ na to, czy utrzymacie zainteresowanie najlepszych kandydatów.
- Wpływa też na opinię o firmie!
Kiedy rekrutacja się wydłuża i spowalnia jej dynamika kandydat, wstępnie zaciekawiony ofertą powoli traci zainteresowanie. Pogłębia się to, jeśli nie pozostajemy z nim w kontakcie i w odpowiednim czasie nie otrzymuje od nas informacji zwrotnych o statusie rekrutacji.
Długa rekrutacja to dla kandydata dodatkowy czas, by rozejrzeć się na rynku, sprawdzić co może mu zaoferować konkurencja, jak wycenia jego kompetencje. Po tej analizie… często kandydat wraca do nas bardziej świadomy możliwości i podejmuje z nami kolejne negocjacje oferty, aby uzyskać więcej korzyści ze zmiany pracy.
- Czas rekrutacji to też informacja nt. kultury organizacji!
Dziś duża grupa kandydatów szuka organizacji, gdzie procesy przebiegają zwinnie, szybko podejmowane są decyzję. Długi proces rekrutacji to sygnał, że procesy decyzyjne wymagają cierpliwości. Wielość etapów i decydentów to sygnał, że procesy decyzyjne mogą być złożone i czasochłonne. Pewna grupa kandydatów uświadamiając sobie tą zależność wycofa się z procesu.
Długie procesy rekrutacji na stanowiska, które wydają się atrakcyjne, lub do firm, które wydają się ciekawymi pracodawcami zaczynają budzić nieufność ze strony nowych kandydatów. Pojawiają się pytania dlaczego tak długo nikt nie został znaleziony? Co jest nie tak z ofertą? Czy firma wie kogo szuka?
Jaki jest efekt długiego procesu rekrutacji?
Pracodawca traci atrakcyjny wizerunek, a w rekrutacji pozostają głównie osoby, które są zdeterminowane na zmianę pracy lub jej aktualnie nie mają. Znikają z naszej puli najbardziej cenne talenty, które zazwyczaj są kandydatami pasywnymi i nie szukają aktywnie pracy lub po prostu inni pracodawcy szybciej ich docenili
Dlatego przeanalizujcie czas rekrutacji – może to jest powodem ich niskiej efektywności? A jeśli potrzebujecie wsparcia w tym – skontaktujcie się z nami! Chętnie pomożemy!