11% – swojego wynagrodzenia oddałoby aż 83% pracowników umysłowych za pracę w firmie, w której kadrę managerską cechuje wysoki poziom:
- empatii
- inteligencji emocjonalnej.
Ww. wyniki badań hpworkrelationshipindex (HP), potwierdzają również badania „Bliżej Siebie-zdrowie psychiczne i empatia w pracy” (Artemis), wg których dla 84% pracowników i 71% pracodawców empatia jest potrzebna w miejscu pracy.
- Inteligencja emocjonalna pomaga dostrzegać i rozumieć emocje w sobie i u innych, a także umiejętnie nimi zarządzać. Równoważy logikę z uczuciami, by przeżywać emocje mądrze. Tym samym rozwija dojrzałe kontakty interpersonalne i pomaga osiągać sukcesy.
- Empatia natomiast sprawia, że lepiej się komunikujemy, okazujemy zrozumienie i oferujemy innym swoją obecność i czas. Skupiamy się na tym, co ma do powiedzenia druga osoba. Jesteśmy otwarci bardziej na pomoc i wsparcie. W zamian oczekujemy tego samego. Dzięki temu nawiązujemy lepsze relacje w zespole, a to przekłada się na efektywność i lepsze warunki pracy.
Obserwacje z rekrutacji HR Concept potwierdzają te wyniki. Kandydaci chcą pracować z szefem, który ma „ludzką twarz”.
Dlatego też rekrutując liderów i menadżerów korzystamy z narzędzi, które pomagają nam zbadać poziom inteligencji emocjonalnej.
Jeśli potrzebujecie wsparcia w tym zakresie – skontaktujcie się z nami!