Tworzysz wyszukaną treść ogłoszenia, aby przyciągnąć kandydatów?
Niepotrzebnie.
Zadbaj przede wszystkim o to, by kandydat znalazł w nim odpowiedź na kluczowe dla siebie pytania.
Jakie?
Aż 76% zbadanych przez Antal Poland wskazało, że informacja o wynagrodzeniu wyższym od dotychczasowego to czynnik, który decyduje o ich zainteresowaniu ofertą pracy. Ale nie jest to jedyny ważny aspekt!
Co poza tym zachęca kandydatów do pochylenia się nad ofertą?
- Możliwość pracy zdalnej (53% badanych)
- Dogodna lokalizacja/dobra komunikacja (52%)
- Umowa o pracę (50%)
- Elastyczne godziny pracy (47%)
- Narzędzia pracy tj. laptop, telefon, auto (37%)
Nasze rekrutacje dla klientów również to potwierdzają! Niemal każdy kandydat rekrutowany przez HR Concept dopytuje o model pracy u pracodawcy, dla którego rekrutujemy w ciągu pierwszych 5-10 minut rozmowy (im większa elastyczność lub przewaga pracy zdalnej tym częściej kontynuują rozmowę). Umowa o pracę nadal jest istotna i poszukiwana przez połowę kandydatów, choć odsetek kandydatów wymieniających ją wśród ważnych czynników spadł w porównaniu do w 2021 roku (wówczas 68% badanych).
Na co dzień obserwujemy również jak zmieniło się podejście kandydatów do oferowanych warunków.
Praca zdalna, elastyczne godziny pracy czy dogodna lokalizacja to czynniki, które pozytywnie korelują z możliwością zachowania odpowiedniej relacji miedzy pracą, a życiem prywatnym. worklifebalance jest tym, do czego coraz więcej kandydatów dziś dąży.
Pokaż w swojej ofercie, że to zapewniasz!
A jeśli zastanawiasz się o ile więcej chcą zarabiać kandydaci, aby rozważyć Twoją ofertę to podpowiadamy – średnio o 20%, warto to uwzględnić jak chcemy pozyskać talenty z rynku!