Naukowcy z University College London i w High Potential Psychology Ltd określili 6 cech, które łączą liderów o ponadprzeciętnych sukcesach w pracy.
Te cechy to:
- Konsekwencja – połączenie samodyscypliny, organizacji i panowania nad impulsami, to najważniejsza cecha lidera. Łączy się z wyznaczaniem celów, motywowaniem siebie i innych i gwarancją wysokiego poziomu realizacji zadań.
- Odporność – definiuje reakcję emocjonalną na stresory, trudności i relacje z innymi. Wysoki poziom odporności poprawia efektywność dzięki większej pewności siebie w działaniu.
- Ciekawość – tj. otwartość na nowości i zmiany. Osoby z wyższym poziomem tej cechy poszukują innowacji i nowych sposobów działania, co jest kluczowe w procesie doskonalenia i poprawy efektywności działań.
- Podejmowanie ryzyka – opisuje jak radzimy sobie z wyzwaniami, trudnymi i groźnymi sytuacjami. Daje wyższą efektywność przez bardziej odważne mierzenie się z trudnościami, zanim dojdzie do eskalacji.
- Akceptacja niejednoznaczności- czyli jak reagujemy na zróżnicowane informacje i ich złożoność. Im wyższy poziom zarządzania tym jest ważniejsza.
- Rywalizacja – opisuje potrzebę posiadania władzy, dążenie do wygrywania oraz nasze reakcje na zwycięstwa i porażki. Pozytywna rywalizacja napędza rozwój osobistej efektywności.
Zastanawiasz się kogo awansować? Chcesz dobrze zaplanować sukcesję w swojej firmie? Mamy dobrą wiadomość – kwestionariusz (HPTI) bada potencjał przywódczy i pomaga podejmować dobre decyzje rozwojowe!
Zainteresowany? Napisz do nas! HR Concept właśnie wdraża to narzędzie w rekrutacji kadry managerskiej!