Wiesz, że brak zaangażowania pracowników może prowadzić do wymiernych strat przedsiębiorstwa?
Instytut Gallupa szacuje, że straty mogą wynieść do 46% produktywności!
Badania Gallupa wskazują, że organizacje, które skupiły się na tworzeniu kultury wysokiego rozwoju osiągnęły wzrost zaangażowania pracowników. Czy Twoja firma ma cechy organizacji o kulturze wysokiego rozwoju?
Sprawdź:
- Przykład idzie z góry – zarząd inicjuje kulturę wysokiego rozwoju w organizacji:
Zaangażowanie kadry zarządzającej jest najistotniejszym czynnikiem budowania kultury wysokiego rozwoju w firmie. Zarząd nie tylko mówi o tym, czego oczekuje od swoich menedżerów, ale sam jest najlepszym tego przykładem – żyje tym o czym mówi. Nadaje kierunek rozwoju firmy, wie gdzie organizacja dąży i widzi ją w konkretnym miejscu za kilka lat.
Zarządzający ma świadomość, że jego postawa ma wpływ na kulturę organizacji.
Bo jeśli nie zależy na tym zarządzającym, to czemu miałoby zależeć pracownikom. - Menedżerowie są coachami zespołów. Firma stawia na rozwijanie kompetencji zarządczych liderów, dzięki temu usprawniają oni procesy realizacji zadań. Uczą się, jak wykorzystać indywidualny potencjał pracownika. Poznają techniki identyfikowania mocnych stron swoich zespołów, by osiągać lepsze wyniki. Im lepiej dobierzemy kompetencje do realizacji celu, tym szybciej jesteśmy w stanie zrealizować zadanie i uzyskać odpowiednią jakość. Menedżerom, którzy nie potrafią w dłuższej perspektywie czasu budować zaangażowania w zespołach organizacja okazuje zrozumienie, że nie każdy powinien być menedżerem i tworzy wartościowe ścieżki kariery poziomej.
- Menedżerowie wspierają zespoły, a zarząd wspiera menedżerów. Jeśli organizacja dba o kulturę wysokiego rozwoju, to nie dopuszcza w swoich strukturach przeciętnej jakości. Zarząd wymaga od menedżerów odpowiedniego zaangażowania, doświadczenia i kompetencji, ale również wspiera ich w rozwoju. W takich firmach uznanie pracowników to sposób na rozwój i osiąganie nowych poziomów sukcesu. Uznanie wybitnych liderów to mocny przekaz o tym, co ceni firma. Budowanie zaangażowania schodzi tym samym kaskadowo w organizacji od zarządu, przez menedżerów po zespoły wykonawcze.
- Podstawa to komunikacja w całej firmie. W każdej organizacji, projekcie czy zadaniu podstawą jest odpowiedzialne i transparentne komunikowanie. Organizacje dbające o kulturę wysokiego rozwoju jasno komunikują swoje wartości, to co cenią i nagradzają. Komunikują wszystkim przykłady najlepszych praktyk menedżerskich, tworzą na ich podstawie programy menedżerskie i wdrażają w organizacji. Organizacja ta jest otwarta na pytania pracowników, wdraża narzędzia i środowisko do komunikacji wewnętrznej, aby zapewnić dobry i równy obieg informacji w organizacji.
Te 4 punkty mogą być kluczem do Twojego sukcesu i budowy zaangażowanego zespołu!