Tworzysz wyszukane ogłoszenie, które swoją treścią przyciągnie wielu kandydatów? Piszesz w nim o rodzinnej atmosferze w firmie, systemie premiowania i atrakcyjnych zarobkach, ale nie zamieszczasz konkretów?
Właśnie tracisz szanse na pozyskanie unikatowych talentów!
Twoje ogłoszenie nie będzie się wyróżniało, a talenty omiotą je wzrokiem i będą skrolować dalej stronę portalu rekrutacyjnego.
Jak nie wpaść w tą pułapkę?
Kiedy piszesz ogłoszenie postaw się w roli kandydata i zastanów się czego Twój potencjalny pracownik chciałby się w pierwszej kolejności dowiedzieć.
Postaw na te konkrety w ogłoszeniu:
- Wskaż konkretną nazwę stanowiska, żeby kandydat już z tej informacji wiedział czym będzie się zajmował;
- Wymień konkretny zakres obowiązków, a nawet podaj przykłady zadań i narzędzi, na których będzie pracował kandydat, napisz szczerze z czym codziennie będzie mierzył się pracownik – dzień pracy prędzej czy później zweryfikuje to, co wskazałeś w ogłoszeniu;
- Podaj widełki wynagrodzenia i parametry premii, wskaż konkretnie benefity jakie oferujesz kandydatowi; widełki zarobków podaj już w nagłówku ogłoszenia, tak aby kandydat widział od razu jakie zarobki proponujesz;
- Widzisz możliwość większych zarobków niż górny próg widełek? Napisz co kandydat musi spełnić, abyś podjął z nim rozmowę na ten temat;
- Napisz krótko o firmie, miejscu pracy, przełożonym i zespole, do którego rekrutujesz – dla kandydata ważne jest gdzie i z kim będzie pracować i do kogo raportuje;
- Opisz szczegółowo proces rekrutacji i etapy, aby kandydat wiedział jak zamierzasz go rekrutować.
Zaplanuj kolejność tych informacji, formę i język ogłoszenia, dostosuj język do odbiorcy.
Pamiętaj, najpierw kandydat! Informacje o pracodawcy zamieść na końcu.
Rozpocznij ogłoszenie od informacji: kogo szukasz, do jakich zdań, jakich kwalifikacji wymagasz, na jakie zarobki może liczyć kandydat, jakie premie dodatkowo oferujesz, z kim będzie współpracował, a na końcu w jakiej firmie i jakie wartości wyznaje pracodawca.