10 października 2023
Employee Experience – To się opłaca!
Agnieszka Molewska
Agnieszka Molewska
Słyszałaś, słyszałeś o customer experience? Jak bada się i projektuje doświadczenia klientów, aby dostosować produkty i usługi do ich potrzeb i zwiększyć zadowolenie? A o employee experience?

To podobne działania, ale prowadzone wśród pracowników i dla pracowników.

EX, bo tak w skrócie określa się Employee Experience to od kilku lat mocny trend w human resources. Firmom, które świadomie dbają o doświadczenia swoich pracowników łatwiej jest przyciągnąć talenty do organizacji! Pozytywne opinie szybko rozprzestrzeniają się poprzez marketing szeptany. Te pozytywne wibracje czuć również w social mediach, gdzie pracownicy publikują i komentują posty, czy nawet udostępniają firmowe wydarzenia. Dlatego dziś zachęcamy Cię by włączyć employee experience w strategię budowania wellbeing w firmie.

Jak to zrobić?

  • Słuchaj pracowników i wyciągaj wnioski z ich doświadczeń.
  • Bądź otwarty na potrzeby pracowników i poszczególnych zespołów.
  • Reaguj na bieżąco na identyfikowane ryzyka w zespole/firmie.
  • Wykorzystuj doświadczenia pracowników w opracowaniu produktów, usług i procesów, które są im dedykowane (by wspierały ich w realizowanych zadaniach zawodowych, a nawet w pracach administracyjnych).
  • Usprawniaj istniejące produkty/usługi wewnętrzne i organizuj różnorodne wydarzenia firmowe.
  • Bądź otwarty na tworzenie nowych rozwiązań!

Takie działania i postawa pracodawcy komunikuje pracownikom, że firma dba o ich doświadczenia i komfort, i co ważne – słucha ich – a taki feedback i komunikat zacieśnia relację „firma-pracownik”. Ważne, aby te doświadczenia zbierać i analizować już od procesu rekrutacji (na wejściu do firmy), aż po czas kiedy pracownik decyduje się rozwijać swoją karierę w innej firmie.

Pracownicy to Twoi naturalni ambasadorzy i marketerzy firmy, nie zapominajcie o tym. Chyba nie ma spotkania towarzyskiego, na którym nie padło by pytanie „a jak tam w pracy?” i właśnie w tym momencie pracownicy naturalnie dzielą się doświadczeniem i Was reklamują. A jak mówią o swojej firmie – dobrze czy źle – to już zależy od pracodawcy.

Zadbaj o EX to Ci się opłaci!