Za Tobą kolejna rekrutacja i przeglądanie dziesiątek nadesłanych do firmy CV kandydatów? Rozmowy z wybranymi kandydatami, weryfikowanie kompetencji i proces zakończony bez wyłonionego kandydata?
Nie jesteś jedyny! Rekrutacje nie kończą się sukcesem z wielu powodów, a jednym z głównych jak podaje eRecruiter jest niska jakość aplikacji wysyłanych przez kandydatów (79% badanych HR-owców wskazuje to jako powód niskiej efektywności rekrutacji).
My również obserwujemy jakość ofert kandydatów i ich adekwatność do wymagań wpisanych w ogłoszeniu. W HR Concept zdarza nam się publikować ogłoszenia na portalach i w naszych kanałach komunikacji by zachęcić kandydatów do przesyłania CV. Jednak z naszego doświadczenia wynika, że średnio w pięciu rekrutacjach otrzymujemy ok. 280 ofert kandydatów. Po przeanalizowaniu ofert kontaktujemy się średnio z ¼ kandydatów! Po weryfikacji kompetencji rekomendujemy naszym klientom średnio z tej listy osób 1-2 kandydatów. Pozostali rekomendowani kandydaci w tych rekrutacjach są wyszukani przez nas sprawdzonymi metodami w ramach direct search!
Dlatego nie dziwi nas feedback specjalistów HR zajmujących się rekrutacjami w firmach, że wyłonienie odpowiedniego kandydata wyłącznie z ofert nadesłanych w odpowiedzi na opublikowane przez firmę ogłoszenie jest trudnym zadaniem, nie zawsze realnym.
Co jest mocną stroną i odpowiedzią w metodologii direct search, na niską jakość ofert kandydatów, które pozyskują rekruterzy w odpowiedzi na ogłoszenie?
Narzędzia, które pomagają dotrzeć do potencjalnych kandydatów – nawet gdy oni nie szukają aktywnie pracy.
- Właśnie direct search daje możliwość rekrutowania pasywnych kandydatów, którzy mają potencjał kompetencyjny i po odpowiednim poprowadzeniu rozmowy decydują się na wejście w proces rekrutacji.
- Metodą direct search docieramy do kandydatów, których profil kompetencyjny wpisuje się w wymagania klienta, a w toku weryfikacji kompetencji odpowiednimi narzędziami potwierdzamy to, co potencjalny kandydat deklaruje. Działamy aktywnie by pozyskać w rekrutacji talent – nie czekamy aż talent sam do nas się zgłosi (rekrutacja to nie talent show, tu trzeba działać, aby pozyskać odpowiedniego kandydata!).
Masz wrażenie, że standardowe metody rekrutowania kandydatów do Twojej firmy nie przynoszą efektów? Spróbuj direct search – oszczędź czas i pieniądze, zyskaj gwarancję rekrutacji i odpowiedniego kandydata!