Szukasz skutecznego lidera zespołu? Być może masz kilku świetnych kandydatów z ciekawym doświadczeniem i nie wiesz, którego wybrać? A może rozważasz awans wewnętrzny?
W czasie rekrutacji warto korzystać z narzędzi wspierających nasz proces decyzyjny, różnicując źródła pozyskiwania informacji o kandydatach.
W przypadku stanowisk managerskich warto rozważyć badanie inteligencji emocjonalnej. Dlaczego to ważne w szczególności na stanowiskach, które zarządzają zespołami?
Inteligencja emocjonalna to między innymi zdolność do:
- rozpoznawania i rozumienia swoich emocji (samoświadomość) oraz emocji innych osób;
- panowania nad własnymi emocjami i reakcjami, jak również zarządzania stanami emocjonalnymi innych osób;
- logicznego myślenia pomimo negatywnych emocji;
- rozumienia punktu widzenia innych osób i powodów, dla których zachowują się tak jak się zachowuję;
- zarządzania sobą w sytuacji presji i stresu;
- wytrwałości w działaniu pomimo frustracji;
- samo-motywowania się.
Zrozumienie emocji, które odczuwamy nie tylko my sami, ale również członkowie naszego zespołu usprawnia nam proces zarządzania!
Trafne rozpoznawanie i odczytywanie sygnałów płynących z emocji:
- wpływa na podejmowanie właściwszych decyzji;
- zwiększa skuteczność w rozwiązywaniu problemów i konfliktów;
- pozwala efektywniej komunikować się z innymi – pracownikami, klientami, dostawcami;
- pomaga dobrać styl zarządzania do potrzeb zespołu;
wspiera w wytrwałym działaniu pomimo pojawiających się trudności i wiarę w sukces.
Inteligencja emocjonalna podnosi efektywność managera w każdej dziedzinie.
Jak ją zweryfikować? W HR Concept korzystamy z Kwestionariusza inteligencji emocjonalnej Thomas TEIQue (Thomas International).
Jest to badanie online, w którym kandydat dokonuje samooceny dotyczącej swoich umiejętności emocjonalnych. Kwestionariusz zawiera twierdzenia, które kandydat ocenia w 7-stopniowej skali.
Na podstawie wyników jesteśmy w stanie określić jakie predyspozycje wynikają z profilu emocjonalnego kandydata i do jakiego stopnia są one zgodne ze stanowiskiem, obrazem zespołu, lub też kulturą organizacyjną naszego klienta.