Jesteś na etapie zmiany pracy, a może sprawdzasz czy są na rynku oferty warte rozważenia? Przygotowałeś swoje idealne CV, wysyłasz w odpowiedzi na oferty i niespecjalnie poprawiasz ten dokument przed odpowiedzią na kolejne interesujące Cię ogłoszenie?
Jeśli przed wysłaniem dokumentów do pracodawcy nie dopracujesz opisu CV do wymagań wskazanych w ogłoszeniu… to może zakończyć się niepowodzeniem.
Podobnie jak my sami na zakupach szukamy idealnego produktu – dopasowanego do naszych oczekiwań, tak samo pracodawca szuka specjalisty, który będzie spełniał wskazane w ogłoszeniu wymagania.
Dlatego przed wysłaniem CV koniecznie:
- Przeczytaj uważnie ogłoszenie, na które aplikujesz i zastanów się, które z wymagań jesteś w stanie spełnić i w jakim zakresie. Spisz swoje mocne strony w odpowiedzi na konkretne wymagania.
- Po tej analizie dopasuj CV do konkretnego ogłoszenia/roli, które Cię interesują, podkreślaj treści, które odpowiadają na pytania pracodawcy zawarte w oczekiwaniach w ogłoszeniu. Tych informacji i takiej zgodności naszego profilu szuka każdy rekruter.
- Nie powielaj treści, które pisze większość kandydatów – zastanów się, czym się wyróżniasz w odpowiedzi na ofertę i to opisz.
- Opisz w swoim doświadczeniu chronologicznie tylko istotne i znaczące role – rozpocznij od najbardziej aktualnych. Kieruj się opisem doświadczenia, które odpowiada na wymagania przyszłego pracodawcy, do którego aplikujesz.
W opisie zakresów obowiązków pochwal się przede wszystkim sukcesami, zrealizowanymi projektami. Podkreśl doświadczenia, z których możesz skorzystać w nowym miejscu pracy. Opis uzupełnij o dane (liczby/procenty). Pokazuj skuteczność działań prezentując swoje dokonania.
Pamiętaj, że pracodawca szuka dobrze dopasowanego kandydata do realizacji zadań, a nie kolekcjonuje idealnie napisane CV.
Dlatego właśnie treść CV musi być dopasowana do wymagań opisanych w ogłoszeniu – to zwiększa Twoje szanse na odpowiedź rekrutera! W HR Concept mówimy, że CV powinno być jak dobrze przygotowana oferta handlowa odpowiadająca punkt po punkcie na potrzeby klienta, czyli naszego potencjalnego pracodawcy.