Nasza odpowiedź: TAK, jeśli:
- mamy motywację do zmiany/potrzebę zmiany
- możliwości, by poświęcić czas na udział w procesie rekrutacji, w szczególności w obliczu zdalnej pracy, nauki, a tym samym zdalnych rekrutacji
- pojawia się oferta, która spełnia wszystkie nasze kluczowe oczekiwania związane ze zmianą
Czas pandemii i pracy zdalnej to bardzo dobry czas, by pozyskać dodatkową wiedzę o pracodawcy, sprawdzić przed przyjęciem oferty czy deklarowana często troska o pracownika potwierdziła się w praktyce:
- jak firma zareagowała na sytuację, która dla wszystkich była nagła/trudna/nieprzewidywalna- czy zwalniała pracowników? Co i jak komunikowała?
- co jej menadżerowie komunikowali i komunikują w social mediach – czy chwalą się w jakiej fajnej firmie pracują, jak firma zadbała o nich w trudnym czasie, czy może żalą się i szukają pracy?
- co publikuje zespół HR w social mediach i jakie są reakcje pracowników?
- czy firma pracuje zdalnie i jakie wsparcie w tym zakresie zapewniła pracownikom?
Bardzo dużo informacji znajdziemy w social mediach, branżowych raportach i czasopismach. Warto też zapytać wprost podczas spotkań rekrutacyjnych:
- jak pandemia zmieniła plany i strategię firmy?
- jak firma wspiera swoich pracowników (np. rodziców, których dzieci uczą się zdalnie)?
- jaki model pracy obowiązuje w firmie i jakie są plany na przyszłość w tym zakresie?
- inne, które wynikają z naszych doświadczeń i są dla nas ważne
Sama otwartość na udzielenie odpowiedzi, jej zawartość oraz szczerość, a także zrozumienie naszych obaw przez firmę może już nam dużo powiedzieć o postawie pracodawcy i pomóc podjąć decyzję czy warto.