Czy wiesz, że rotacja nowych pracowników przez pierwsze 18 miesięcy może sięgać nawet 50 %?
Jak temu zaradzić? Zadbaj bardziej o onboarding!
Firmy z przemyślanym i dobrze zaplanowanym procesem onboardingu osiągają o 62% większą produktywność nowych pracowników i 50% większą retencję!
Dane te, potwierdzone przez Harvard Business Review i Gallup, zgadzają się z naszymi obserwacjami! Im więcej uwagi poświęcisz na wprowadzenie pracownika, tym więcej zyskasz! A kluczem do sukcesu jest standaryzacja onboardingu!
Chcesz być pracodawcą, którego wybierają najlepsi?
Upewnij się, że potrzeby organizacyjne i społeczne nowych pracowników są spełnione. To umocni ich więź z firmą i przełoży się na wyższą produktywność.
Onboarding to nie tylko właściwe wprowadzenie pracownika do organizacji, to przede wszystkim:
- poznanie misji firmy,
- zrozumienie kultury organizacji i zasad w niej obowiązujących,
- wyznaczenie planu działania i oczekiwań (przez pracodawcę i pracownika).
Nie zapomnij o opracowaniu planu działania razem z nowym pracownikiem – ważne jest, aby obie strony zaakceptowały go i prowadziły klarowną komunikację. Określcie oczekiwania i cele, jakie chcecie osiągnąć. Dzięki temu nie tylko się poznajecie, ale również zyskujecie wspólną akceptację na działanie w tym samym kierunku.
Nie pozostawaj w tyle – standaryzuj swój onboarding – to pomoże go doskonalić. Zmapuj proces, monitoruj, rozwijaj – to przyniesie korzyści firmie!
To czas, kiedy sprawdzasz, czy nowi pracownicy przyczynią się do wzrostu produktywności, rozwoju i zysków firmy.