Co zrobić, aby zwiększyć o 3️⃣ 0️⃣ % pozyskanie kandydatów w rekrutacji?
Sprawdź odpowiedź z naszego case study!
Ostatnio mieliśmy przyjemność wspierać jednego z naszych klientów w budowie finansowego SSC w Polsce. Po pierwszej fazie projektu jasnym dla nas było, że…
trudnością na rynku NIE jest dotarcie do odpowiednich kandydatów i zaangażowanie w rekrutację,
ALE ich ostateczne pozyskanie.
Jak temu zaradziliśmy?
W HR Concept zawsze zbieramy feedback od kandydatów, więc tym razem zapytaliśmy, dlaczego nie są zainteresowani ofertą (zmianą pracy) i/lub wybierają ofertę innego pracodawcy?
Poza kwestiami finansowymi, wiele osób wskazało na większą ilość dni pracy zdalnej u konkurencji. Pomimo świadomości modelu pracy u naszego klienta, to ten czynnik był decydujący.
Jako nie tylko rekruterzy, ale przede wszystkim doradcy naszego klienta – rekomendowaliśmy większą elastyczność w ofercie składanej kandydatom.
Klient podążył za naszą radą i zmienił proporcje w modelu hybrydowym z 2 na 3 dni zdalne.
Czy warto było? Sami oceńcie.
Statystyki po wprowadzeniu zmian:
- Kandydaci zaproszeni na rozmowy: wzrost z 89% na 94%
- Kandydaci, którzy otrzymali ofertę pracy: wzrost z 75% na 80%
- Kandydaci, którzy zaakceptowali ofertę: wzrost z 33% na aż 64%!
Ta zmiana w ofercie miała kolosalny wpływ na wzrost liczby pozyskanych kandydatów!
Obecnie presja płacowa ze strony kandydatów jest bardzo odczuwalna na każdym poziomie stanowisk i branży. To jest wyzwanie, z którym rekruterzy mierzą się cały czas. I to w najbliższym czasie się nie zmieni.
Rozwiązaniem jest dostosowanie oferty (w miarę możliwości pracodawcy) do
oczekiwań kandydatów. Nasz klient postanowił skupić się na innym kluczowym czynniku oferty – elastyczności – i to się opłaciło!
W obliczu rynku pracownika, presji płacowej i dynamiki zmian w pożądanych kompetencjach związanych z AI, tylko firmy wykazujące się dużą elastycznością i umiejętnością spojrzenia z perspektywy pracowników będą wygrywać.