Chcesz pozyskać do zespołu eksperta, a kolejne rekrutacje kończą się niepowodzeniem? Dobre warunki finansowe i benefity, które oferujesz mogą nie wystarczyć.
Jak pozyskać do zespołu Talenty – kandydatów najbardziej wartościowych na rynku?
Wysoko wykwalifikowani kandydaci często zwracają uwagę na warunki, o których przyszły pracodawca nawet nie wspomina w ofercie pracy.
Nasze wieloletnie doświadczenie w rekrutacji pokazuje jasno – to wizerunek pracodawcy ma wpływ na decyzję o podjęciu pracy w nowej firmie przez wysoko wykwalifikowanych kandydatów.
Wiesz jak oceniają Twoją firmę pracownicy i potencjalni kandydaci? Lepiej się upewnij, to może być kluczowe w procesie rekrutacji! Postaw na mocne filary employer brandingu.
Twoja marka pracodawcy to Twoja długoterminowa strategia przyciągania talentów!
Przed rozpoczęciem rekrutacji zadbaj o:
- Zidentyfikowanie kluczowych elementów oferty, które są atrakcyjne dla Twojej grupy docelowej kandydatów – na nich oprzyj strategię EB.
- Listę kluczowych filarów swojej marki – gdy już wiesz, jakie cechy interesują Twoich kandydatów to musisz określić, jakie z nich posiada Twoja organizacja i jej stanowiska pracy (filary marki). Zacznij od rozmowy z wieloletnimi pracownikami, jak również tymi, którzy dopiero dołączyli do organizacji, a nawet niektórymi kandydatami w celu zidentyfikowania pozytywnych cech, które sprawiają, że Twoja organizacja i jej stanowiska pracy są atrakcyjne.
- Promowanie filarów marki – nie chodzi o wydawanie milionów monet na promocję, pamiętaj, że „jak Cię widzą, tak Cię piszą” – a Twoją markę promują pracownicy. Zadbaj o ich opinię na temat organizacji, a dobre imię firmy samo zacznie się promować. Zadowolony pracownik to najlepszy ambasador marki pracodawcy. Widzisz takie osoby w swoim zespole? Zaproponuj im, aby podzieliły się swoją opinią w mediach społecznościowych, na wydarzeniach branżowych, wszędzie tam gdzie mogą być potencjalni interesujący Twoją firmę kandydaci.
- Sprawdzenie czy filary marki są łatwo dostępne dla poszukujących pracy (w ofertach pracy, na stronie kariery, prezentacji pracodawcy, podczas procesu rekrutacji).
- Sporządzenie listy negatywnych czynników marki i stanowisk. Radzimy przygotować się na rozmowę o nich z potencjalnymi kandydatami.
Na obecnym dynamicznym rynku pracy największe wyzwanie to pozyskanie zainteresowania kandydatów, których kompetencje są cenne i pożądane przez wiele organizacji.
Dziś kandydat w procesie rekrutacji, jest takim samym decydentem, jak pracodawca.
Wygrywają te firmy, które:
- świadomie budują swój wizerunek pracodawcy,
- słuchają swoich pracowników i kandydatów,
- idą za głosem ich potrzeb i oczekiwań.
Napiszcie do nas jeśli potrzebujecie wsparcia w tym zakresie. Chętnie pomożemy Wam ocenić wizerunek pracodawcy i potencjał w oczach pracownika i kandydata!