Procurement Manager- Kierownik Zakupów Bezpośrednich i Inwestycyjnych
Stanowisko
Mamy przyjemność współpracować z polską marką, z tradycją, która budzi uśmiech na twarzach małych i dużych. Jest wiodącym producentem słodyczy i przekąsek. Dynamicznie rozwija się również na rynkach zagranicznych dzięki innowacyjności w tworzeniu produktów i bezustannym rozwoju portfolio. Ciągły rozwój technologii, partnerstwo, rzetelność, wywieranie wpływu jest wpisane w jej DNA. Od kilku lat na liście TOP EMPLOYER, potwierdza, że jako pracodawca z uważnością tworzy przyjazne środowisko pracy.
W związku z utworzeniem nowego stanowiska, strategicznego z punktu widzenia dalszego rozwoju biznesu w Polsce i zagranicą poszukujemy mocnego lidera na stanowisko Procurement Manager.
Lokalizacja
Warszawa
Branża
ProdukcyjnaPoziom stanowiska
managerskie
CO OFERUJEMY
- Rozwojowe nowe stanowisko w firmie, odpowiedzialność za kilkaset milionów zł rocznie, bardzo duży wpływ na P&L firmy, kształtowanie polityki ryzyka rynkowego firmy.
- Wynagrodzenie rynkowe, adekwatne do poziomu doświadczenia zawodowego oraz premię roczną.
- Opieka medyczna Signal Iduna, możliwość dofinansowania do karty sportowej, ubezpieczenie na życie, ZFŚS, Kafeteria.
- Praca zdalna: do 4 dni w tygodniu; początkowe wdrożenie najlepiej stacjonarnie, by poznać organizację.
- Podległy zespół: 7 osób – Kupcy, Młodsi Kupcy, Kierownik koprodukcji.
ZAKRES OBOWIĄZKÓW
- Kierownik Zakupów Bezpośrednich oraz Inwestycji i Koprodukcji w organizacji firmy swoim działaniem obejmuje łańcuch dostaw surowców i opakowań wspomagając i kontrolując wydatki finansowe oraz kształtując politykę ryzyka rynkowego firmy.
- Praca wymagająca zindywidualizowanego podejścia do każdego dużego kontraktu wynikająca z konieczności zrozumienia bieżącej i prognozowanej sytuacji na rynkach surowcowych i opakowaniowych w celu doboru odpowiedniej strategii zakupowej.
- Kontrakty na główne surowce – wymagane ustawienie odpowiednich mechanizmów zabezpieczenia dostępności i ceny. Kształtowanie strategii zakupowej przynoszącej maksimum korzyści firmie.
- Zapewnienie zakupu surowców i opakowań niezbędnych do produkcji wyrobów gotowych po najlepszej cenie i według ustalonej jakości, poprzez tworzenie i egzekucję strategii zakupowych, ustanawianie procesów i procedur zakupowych, zarządzanie budżetem i ryzykiem cenowym oraz odpowiednią organizację Działu Zakupów.
- Kreowanie i wdrażanie strategii zakupowych dla surowców i opakowań – kontakt z zewnętrznymi dostawcami usług (surowce, opakowania, zakupy inwestycyjne – CAPEX, usługi koprodukcji)
- Przewodnictwo w procesie zarządzania ryzykiem rynkowym firmy od strony zakupowej (Market Risk Committee – zabezpieczenie ryzyka cenowego, walutowego i dostępności)
- Negocjowanie kluczowych dla firmy kontraktów dotyczących materiałów bezpośrednich z międzynarodowymi i krajowymi dostawcami, przygotowywanie umów i podpisywanie w ramach udzielonego pełnomocnictwa oraz współpraca z Działem Zakupów HQ zagraniczne mająca na celu optymalizacje warunków zakupów wynikających ze skali działalności firmy.
- Tworzenie i egzekucja budżetu zakupów materiałów bezpośrednich.
- Inicjowanie i współtworzenie rozwiązań podnoszących efektywność operacyjną i kosztową firmy (optymalizacja kapitału pracującego, receptur, procesów produkcyjno-logistycznych)
- Zapewnianie właściwego poziomu mocy produkcyjnych dostawców i elastyczności dostaw pod zmienne prognozy popytu.
- Zawieranie ramowych umów handlowych (SLA’s – Service Level Agreement) z dostawcami optymalnych kosztowo, logistycznie i procesowo oraz gwarantujących oczekiwaną jakość materiałów oraz usług logistycznych.
- Selekcja oraz wybór optymalnej i dopasowanej bazy dostawców dla potrzeb biznesu oraz poszukiwanie alternatywnych źródeł dostaw materiałów dla zagwarantowania ciągłości biznesowej.
- Tworzenie i egzekucja procedur zakupów bezpośrednich maksymalizujących efektywność działania i stosowania najlepszych praktyk zakupowych.
- Kierowanie podległym zespołem zakupowym i wyznaczanie kierunków rozwoju.
- Ciągłe rozwijanie szczupłego łańcucha dostaw poprzez kreowanie i wdrażanie innowacyjnych rozwiązań po stronie dostawców optymalizujących koszty i czas realizacji oraz tworzenie standardów procesów zakupowych i narzędzi IT, SAP wspierających egzekucje tych procesów
- Wewnętrzna komunikacja z Działem Logistyki, Działem R&D, Jakości, Produkcji, Finansowym, Marketingu, Centralą Firmy zagraniczną, Działem Inwestycji, Utrzymania Ruchu.
- Zewnętrzna komunikacja z producentami surowców, opakowań, koproducentów, producentów maszyn i urządzeń, zewnętrznymi instytucjami analitycznymi (brokerzy, eksperci rynkowi, – Dostawcami firmy, Brokerami – firmami pośredniczącymi, producentami i i firmami handlowymi – potencjalnymi dostawcami, ośrodkami analitycznymi i wywiadowniami gospodarczymi, Urzędami Celnymi oraz z dostawcami maszyn i urządzeń, usług budowlanych (CAPEX),
- Praca na wskaźnikach efektywności (KPI): a) Purchase Price Variance (PPV cenowa) – odchylenie od ceny standardowej, b) Efekt negocjacji – osiągnięta redukcja ceny mierzona w stosunku do najlepszej pierwszej oferty, c) Dostarczanie projektów zakupowych na czas i wg określonych założeń.
WYMAGANIA
- Przynajmniej 5-letnie doświadczenie w samodzielnym prowadzeniu negocjacji i zakupów.
- Zrozumienie głównych procesów operacyjnych Łańcucha Dostaw i finansowych.
- Doskonała znajomość procesów i narzędzi zakupowych.
- Umiejętność zarządzania projektami i oceną ryzyka biznesowego.
- Znajomość biegła języka angielskiego.
- Znajomość rynków finansowych: terminowych i walutowych.
- Znajomość zagadnień związanych z prawem żywnościowym – mile widziana.
- Znajomość rynków rolnych – mile widziana.
- Znajomość procedur celnych.
- Znajomość systemu SAP.
- Wykształcenie wyższe.
- Zdecydowanie w działaniu, silna osobowość, asertywność.
- Umiejętności i postawa inicjowania zmian.
- Dążenie do dochodzenia zamierzonych celów.
- Elastyczność (praca z wieloma działami i osobami.
- Umiejętności negocjacyjne i osiągania wspólnych celów w zespole.
- Umiejętności analitycznego i strategicznego myślenia.
- Umiejętność działania pod presją czasu i odporność na stres.
- Umiejętności prezentacyjne, nawiązywania kontaktów z zewnętrznymi kontrahentami.