Procurement Manager- Kierownik Zakupów Bezpośrednich i Inwestycyjnych

Stanowisko

Mamy przyjemność współpracować z polską marką, z tradycją, która budzi uśmiech na twarzach małych i dużych. Jest wiodącym producentem słodyczy i przekąsek.  Dynamicznie rozwija się również na rynkach zagranicznych dzięki innowacyjności w tworzeniu produktów i bezustannym rozwoju portfolio. Ciągły rozwój technologii, partnerstwo, rzetelność, wywieranie wpływu jest wpisane w jej DNA. Od kilku lat na liście TOP EMPLOYER, potwierdza, że jako pracodawca z uważnością tworzy przyjazne środowisko pracy.

W związku z utworzeniem nowego stanowiska, strategicznego z punktu widzenia dalszego rozwoju biznesu w Polsce i zagranicą poszukujemy mocnego lidera na stanowisko Procurement Manager.

Lokalizacja
Warszawa
Branża
Produkcyjna
Poziom stanowiska
managerskie

CO OFERUJEMY


  • Rozwojowe nowe stanowisko w firmie, odpowiedzialność za kilkaset milionów zł rocznie, bardzo duży wpływ na P&L firmy, kształtowanie polityki ryzyka rynkowego firmy.
  • Wynagrodzenie rynkowe, adekwatne do poziomu doświadczenia zawodowego oraz premię roczną.
  • Opieka medyczna Signal Iduna, możliwość dofinansowania do karty sportowej, ubezpieczenie na życie, ZFŚS, Kafeteria.
  • Praca zdalna: do 4 dni w tygodniu; początkowe wdrożenie najlepiej stacjonarnie, by poznać organizację.
  • Podległy zespół: 7 osób – Kupcy, Młodsi Kupcy, Kierownik koprodukcji.

ZAKRES OBOWIĄZKÓW


  • Kierownik Zakupów Bezpośrednich oraz Inwestycji i Koprodukcji w organizacji firmy swoim działaniem obejmuje łańcuch dostaw surowców i opakowań wspomagając i kontrolując wydatki finansowe oraz kształtując politykę ryzyka rynkowego firmy.
  • Praca wymagająca zindywidualizowanego podejścia do każdego dużego kontraktu wynikająca z konieczności zrozumienia bieżącej i prognozowanej sytuacji na rynkach surowcowych i opakowaniowych w celu doboru odpowiedniej strategii zakupowej.
  • Kontrakty na główne surowce – wymagane ustawienie odpowiednich mechanizmów zabezpieczenia dostępności i ceny. Kształtowanie strategii zakupowej przynoszącej maksimum korzyści firmie.
  • Zapewnienie zakupu surowców i opakowań niezbędnych do produkcji wyrobów gotowych po najlepszej cenie i według ustalonej jakości, poprzez tworzenie i egzekucję strategii zakupowych, ustanawianie procesów i procedur zakupowych, zarządzanie budżetem i ryzykiem cenowym oraz odpowiednią organizację Działu Zakupów.
  • Kreowanie i wdrażanie strategii zakupowych dla surowców i opakowań – kontakt z zewnętrznymi dostawcami usług (surowce, opakowania, zakupy inwestycyjne – CAPEX, usługi koprodukcji)
  • Przewodnictwo w procesie zarządzania ryzykiem rynkowym firmy od strony zakupowej (Market Risk Committee – zabezpieczenie ryzyka cenowego, walutowego i dostępności)
  • Negocjowanie kluczowych dla firmy kontraktów dotyczących materiałów bezpośrednich z międzynarodowymi i krajowymi dostawcami, przygotowywanie umów i podpisywanie w ramach udzielonego pełnomocnictwa oraz współpraca z Działem Zakupów HQ zagraniczne mająca na celu optymalizacje warunków zakupów wynikających ze skali działalności firmy.
  • Tworzenie i egzekucja budżetu zakupów materiałów bezpośrednich.
  • Inicjowanie i współtworzenie rozwiązań podnoszących efektywność operacyjną i kosztową firmy (optymalizacja kapitału pracującego, receptur, procesów produkcyjno-logistycznych)
  • Zapewnianie właściwego poziomu mocy produkcyjnych dostawców i elastyczności dostaw pod zmienne prognozy popytu.
  • Zawieranie ramowych umów handlowych (SLA’s – Service Level Agreement) z dostawcami optymalnych kosztowo, logistycznie i procesowo oraz gwarantujących oczekiwaną jakość materiałów oraz usług logistycznych.
  • Selekcja oraz wybór optymalnej i dopasowanej bazy dostawców dla potrzeb biznesu oraz poszukiwanie alternatywnych źródeł dostaw materiałów dla zagwarantowania ciągłości biznesowej.
  • Tworzenie i egzekucja procedur zakupów bezpośrednich maksymalizujących efektywność działania i stosowania najlepszych praktyk zakupowych.
  • Kierowanie podległym zespołem zakupowym i wyznaczanie kierunków rozwoju.
  • Ciągłe rozwijanie szczupłego łańcucha dostaw poprzez kreowanie i wdrażanie innowacyjnych rozwiązań po stronie dostawców optymalizujących koszty i czas realizacji oraz tworzenie standardów procesów zakupowych i narzędzi IT, SAP wspierających egzekucje tych procesów
  • Wewnętrzna komunikacja z Działem Logistyki, Działem R&D, Jakości, Produkcji, Finansowym, Marketingu, Centralą Firmy zagraniczną, Działem Inwestycji, Utrzymania Ruchu.
  • Zewnętrzna komunikacja z producentami surowców, opakowań, koproducentów, producentów maszyn i urządzeń, zewnętrznymi instytucjami analitycznymi (brokerzy, eksperci rynkowi, – Dostawcami firmy, Brokerami – firmami pośredniczącymi, producentami i i firmami handlowymi – potencjalnymi dostawcami, ośrodkami analitycznymi i wywiadowniami gospodarczymi, Urzędami Celnymi oraz z dostawcami maszyn i urządzeń, usług budowlanych (CAPEX),
  • Praca na wskaźnikach efektywności (KPI): a) Purchase Price Variance (PPV cenowa) – odchylenie od ceny standardowej, b) Efekt negocjacji – osiągnięta redukcja ceny mierzona w stosunku do najlepszej pierwszej oferty, c) Dostarczanie projektów zakupowych na czas i wg określonych założeń.

WYMAGANIA


  • Przynajmniej 5-letnie doświadczenie w samodzielnym prowadzeniu negocjacji i zakupów.
  • Zrozumienie głównych procesów operacyjnych Łańcucha Dostaw i finansowych.
  • Doskonała znajomość procesów i narzędzi zakupowych.
  • Umiejętność zarządzania projektami i oceną ryzyka biznesowego.
  • Znajomość biegła języka angielskiego.
  • Znajomość rynków finansowych: terminowych i walutowych.
  • Znajomość zagadnień związanych z prawem żywnościowym – mile widziana.
  • Znajomość rynków rolnych – mile widziana.
  • Znajomość procedur celnych.
  • Znajomość systemu SAP.
  • Wykształcenie wyższe.
  • Zdecydowanie w działaniu, silna osobowość, asertywność.
  • Umiejętności i postawa inicjowania zmian.
  • Dążenie do dochodzenia zamierzonych celów.
  • Elastyczność (praca z wieloma działami i osobami.
  • Umiejętności negocjacyjne i osiągania wspólnych celów w zespole.
  • Umiejętności analitycznego i strategicznego myślenia.
  • Umiejętność działania pod presją czasu i odporność na stres.
  • Umiejętności prezentacyjne, nawiązywania kontaktów z zewnętrznymi kontrahentami.